In de ban van de Ring - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu In de ban van de Ring - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

In de ban van de Ring

Door: Jack en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

10 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Queenstown

In NZ moet je minstens drie dingen doen: bungeejumpen (ik werd al bang van de trailer), parachutespringen (onwijs stoer van Liesbeth, ik bleef beneden, want er moet toch iemand de regie houden) en de locaties van " in de ban van de ring" bezoeken (mijn afdeling). Dat stond dus op het programma vandaag. In de ochtend bij de haven was er een soort braderie met allerlei prullaria en demonstraties van Japanse krijgskunst. In de middag vertrokken we richting Gouw, de plaats van de hobbits. We moesten wachten op een zekere Lee, die niet kwam opdagen. Deze keer werden we vergezeld door een vrouwelijke gids (ze leek een beetje op een Ork). Onderweg vertelde ze ons allerlei wetenswaardigheden over de film en de locaties. De regisseur was trouwens ontzettend precies in wat hij wilde laten zien. Zo was de olifant steeds te klein. Toen hij eenmaal de juiste grootte had, kon de olifant niet op de vrachtwagen. We reden door telkens wisselende en fascinerende landschappen, waarvan het bos van de elven prachtig was. Daar kregen we thee en werden we verkleed als echte Hobbits. Ik was vooral benieuwd naar de reden waarom Peter Jackson juist deze locaties had gekozen. Onze gids wist dat helaas niet. De middag was weer zo om.

• 10 Maart 2012 - 08:11

Marlies:

Hoi hobbits, leuke foto's, jullie hebben er zin in al kijkt Jack een beetje gemeen, hoop dat dit alleen voor de foto is Jack.

nog veel plezier, groet uit Nederland.

• 10 Maart 2012 - 09:10

Jeroen:

Jack, je hebt helemaal gelijk dat iemand de regie moet houden. Dat wordt nog wel eens onderschat, terwijl het toch een hele klus is.

• 10 Maart 2012 - 12:16

Emmy:

Jack lijkt echt op een Hobbit!!