Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Milford Sound - Reisverslag uit Te Anau, Nieuw Zeeland van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Milford Sound

Door: Jack en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

12 Maart 2012 | Nieuw Zeeland, Te Anau

Het is altijd maar afwachten, of het weer goed is of niet. Vanochtend zag het er goed uit, al was het nog behoorlijk koud. In het centrum van het dorp zou de bus ons oppikken. Talloze bussen stopten daar, maar niet de onze. Liesbeth dacht ' m gezien te hebben, maar dat klopte niet volgens mij. Ik ging om de hoek kijken en daar bleek hij toch te staan. We zaten in een groep van slechts dertien en weer veel Aziaten. Daar barst het hier van. Ze zijn vooral vervelend met fotograferen. Ze moeten altijd zelf op de foto staan en lopen dus in de weg. De chauffeur wist heel veel te vertellen over de omgeving. Alleen al de rit ernaar toe was de moeite meer dan waard. Nu is het een toegankelijk gebied maar in de winter is het er gevaarlijk door lawines en steenval. Milford Sound ligt in Fjordland, dat ongeveer een derde van Nederland groot is. Milford Sound is een fjord van 16 kilometer lang en op sommige plaatsen meer dan 300 meter diep. Er zijn veel watervallen, met gigantische hoeveelheden water. Gelukkig hebben we ook nog wat zeehonden gezien. Geen dolfijnen helaas. Die vonden vast het water te koud.

• 12 Maart 2012 - 11:54

Ida:

Wat stoer van jou om de sprong te wagen ,Liesbeth!
    Wat voor sportieve dingen heb je nog in gedachte?
    Wij zijn benieuwd.
    Mooie voortzetting van de reis.. Groet p en i.

• 12 Maart 2012 - 17:59

Jeroen:

In de tijd van de kolonien hielden de spleetogen zich nog wel rustig. Die tijd is over