Laatste dag Yangshuo - Reisverslag uit Zhaoxing, China van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Laatste dag Yangshuo - Reisverslag uit Zhaoxing, China van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Laatste dag Yangshuo

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

20 Mei 2014 | China, Zhaoxing

Vandaag hadden we een vrije dag, maar we hebben weer genoeg beleefd voor een verslag. En het was droog! In de ochtend hadden we een Tai Chi les geregeld en daarna zouden we naar de stad lopen om geld te pinnen. De les was erg leuk, het is nog lastiger dan je denkt. Omdat je de bewegingen goed wilt uitvoeren, doe je het erg gespannen en dat is nu precies niet de bedoeling. Soft body, zei de leraar.
Toen we gingen lopen, langs een vrij drukke weg, werden we al snel achterop gereden door een oud Chineesje in een nog oudere tuktuk. Of hij ons kon rijden, voor 15 yuan (nog niet eens 1,50) mochten we mee naar de stad. Prima, wij op een, aan elkaar geplakt, bankje achterin. Fantastisch!
De stad was druk en lawaaierig. Wat een verkeer! De highlights: een markt waar ze varkenspoten en -oren verkochten en levende kippen, ganzen, eenden, konijnen en schildpadden. En ook nog groente en fruit. We zagen mensen lopen met plastic tasjes met eendepootjes die er uit staken. Is toch wel apart om te zien.
In het park, even uit de drukte, zagen we oudjes kaarten en andere spelletjes doen. Ook was er een groepje aan het oefenen voor de uitvoering van de muziekschool, denken we. Dat klonk niet eens zo slecht.
Met een taxi zijn we terug naar het hotel gegaan voor een rustig middagje, want het was heel warm ondertussen.
Na lunch, een wandelingetje in de omgeving en een vroeg diner, werden we opgehaald voor de lichtshow. Uitgerekend toen begon het te regenen. Binnenkomen bij die show was al een hele belevenis, met zo'n 1000 Chinezen die allemaal tegelijk door het poortje willen. Maar de show was fantastisch! Echt spectaculair! En gelukkig tijdens de hele show geen spatje regen.
Morgen zitten we 8 uur in de auto onderweg naar het gebied van het Dongvolk.