Nog hoger - Reisverslag uit Shangri-Lá, Colombia van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Nog hoger - Reisverslag uit Shangri-Lá, Colombia van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Nog hoger

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

29 Mei 2014 | Colombia, Shangri-Lá

De bergen in naar Shangri La. Dat ligt in Tibet. Niet het officiële Tibet, maar dat merkt niemand. Uiteraard moeten we op tijd uit de veren, want de bus wacht niet. Gelukkig wist de chauffeur nu wel het juiste busstation. Daar hadden we weinig vertrouwen in, want het was dezelfde chauffeur, die ons bij aankomst kwam ophalen. Rijden kon hij ook al niet. Veel te voorzichtig. We zaten weer helemaal vooraan, achter de buschauffeur. Het werd een prachtige rit door de bergen. Het was maar 200km, een rit van vier uur of meer. De bergen kwamen al snel. De eerste hadden we gisteren al gezien met een top van 5500 meter. Het werd alleen maar mooier, eerst langs de brede rivier en daarna omhoog langs diepe kloven. Aan het einde kwamen we op een hoog plateau zo'n 3300 meter hoog. Ook nu weer een leuk hotel in het oude centrum. Het is wel jammer, dat een behoorlijk deel van de stad vier maanden geleden is afgebrand. Het is nogal rommelig door de wederopbouw. We merken direct dat we hoog zitten. Je bent snel buiten adem en het is hier een stuk frisser. Voor het eerst zijn de truien uit de koffer gehaald en aangetrokken. Straks gaan we lekker Yak eten. Yammie!

• 29 Mei 2014 - 19:48

Emmy:

Ik vind het erg leuk om jullie verhalen te lezen....Jullie hebben weer mooie foto's gemaakt trouwens! Geniet ervan!