Mooie gebouwen - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Mooie gebouwen - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Mooie gebouwen

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

03 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Newark

Het weer zit nog steeds niet mee. Vandaag veel wind en af en toe een stevige miezerregen. Dus maar een route uitgezocht waar we wat gebouwen zouden tegenkomen zodat we naar binnen konden. We startten bij het Grand Central Station. Prachtig gebouw inderdaad. Onderweg kwamen we ook nog langs het Chrysler building. Ook mooi, maar daar mochten we niet in. Na een uurtje in het station weer naar buiten. Het doel was Bryant Park, en dat ligt naast de grote bibliotheek en daar waren we nog niet geweest. Dan maar even naar binnen, we waren er nu toch; ook heel mooi.
Bij het park een lekker bordje spaghetti gegeten en toen weer op pad. Onze Eva had ons getipt over een boekwinkel op Unionsquare. Dat was nog een flinke tippel. Onderweg belandden we nog in een Koreaans festival. Net tijdens het optreden, muziek en dans, van de Koreaanse bejaardenclub. Toppertje!
De boekwinkel was gigantisch, goed voor een uurtje rondneuzen.
Daarna op weg naar The Highline, het park op de oude spoorlijn. Het stond niet op onze kaart, maar bleek gemakkelijk te vinden. Prachtig aangelegd en onderweg had je een mooi uitzicht op het water aan de ene kant en stad aan de andere kant.
Daarna was het welletjes en hebben we de metro en trein weer gepakt, terug naar Newark.
Nog even voor de dames: hèt fashion item in NYC zijn de rubber (regen)laarzen. Ook als het niet regent zie je iedereen er in lopen. In alle kleuren van de regenboog.

• 04 Oktober 2015 - 16:38

Jeroen:

Rubberen laarzen. Daar was Lianne 15 jaar geleden al achter. Leuke foto's. Hopelijk knapt het weer wat op.

• 05 Oktober 2015 - 18:28

Anneke Koenders:

Valt me tegen van de dames aldaar, dacht aan iets met "more style". Zeer fel gekleurde rubber laarzen zag ik nl. vandaag te koop bij Dirk. Hadden jullie het maar geweten, dan hadden jullie er nog rijk van kunnen worden in NY. Hoop toch zo voor jullie op beter weer de rest van de vakantie.