stand clear - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu stand clear - Reisverslag uit Newark, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

stand clear

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

04 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Newark

Stand clear of the closing doors. Dat is ongeveer het laatste wat me bijstaat van NYC. Wat een stad. We hebben alleen maar Manhattan gezien. Elke keer als de trein wilde vertrekken, kreeg ik deze waarschuwende en tevens geruststellende woorden te horen. Want dan wist ik, dat de trein vertrok. Godzijdank, want dat duurde soms lang. Amerikanen zijn trots op hun technologisch vernuft, maar ik verzeker je, dat wij dat beter doen. Vandaag hoopten we een boottocht te kunnen maken. Naar het vrijheidsbeeld en Ellis Island.Vanochtend besloten we die tocht tot in de middag uit te stellen. Het was grijs, grauw en koud. Little Italy, Nolita en Soho stonden ons te wachten. Het waren alle drie artistieke wijken, klein, Europees en met veel potentie. Leuke café's, restaurants en moderne winkels wisselden elkaar af. Eerst wat gegeten. Het klaarde zowaar op. Wat ook hielp, dat we meteen op de boot konden. De gids was ene Matthew, van Ierse en Duitse afkomst. Vol enthousiasme vertelde hij ons het verhaal over NYC. Inmiddels was het bijna onbewolkt. Heerlijk. Deze man verdiende een dikke tip. Ik heb hem uitgebreid bedankt. Wat een kerel. Liesbeth wilde graag New York van boven bekijken. Daar kon ik niet tegen zijn, maar eerst een biertje. WTC was bijna 600 meter hoog. De lift deed er nog geen minuut over. De sliding show was echt Amerikaans, vol chauvinistische show en glamour. Ik begon te vloeken. Als dit het is, ga ik meteen naar beneden. Gelukkig was dat niet zo. Het uitzicht was overweldigend. Ik had goede benen en geen hoogtevrees. Morgen naar Washington voor een gesprek met Obama. Ik heb niets voorbereid, maar dat voelt goed. Barack, here we come!

  • 05 Oktober 2015 - 08:28

    Marisca:

    Hoi, Wat een activiteiten allemaal. Jullie ondernemen heel veel en hebben al veel gezien. Jammer van het weer. Gelukkig is het aan het opklaren.... Ben benieuwd naar komende verhalen. groetjes

  • 05 Oktober 2015 - 10:42

    Jeroen:

    Inderdaad heel mooi uitzicht. Nog naar beneden gespuugd ?

  • 05 Oktober 2015 - 19:42

    Marlies:

    Op naar Washington, veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Newark

Jack en Liesbeth

Actief sinds 18 Dec. 2011
Verslag gelezen: 202
Totaal aantal bezoekers 64117

Voorgaande reizen:

10 Februari 2017 - 21 Februari 2017

Naar de warmte van Florida

19 April 2016 - 17 Mei 2016

Maleisië 2016

29 September 2015 - 22 Oktober 2015

Verenigde Staten, Noord-Oost 2015

15 Mei 2014 - 13 Juni 2014

China 2014

07 Februari 2012 - 24 Maart 2012

J&L in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: