Het platteland - Reisverslag uit Greenland, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Het platteland - Reisverslag uit Greenland, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Het platteland

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

08 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Greenland

Hagerstown to Lancaster
Het platteland lonkt ons tegemoet. Hagerstown zou een mooi stadje zijn, maar dat viel ons tegen. Na de koffie bleek dat dit plaatsje wel degelijk allure had. Ik kreeg regelmatig orders om te stoppen voor een foto. Het ene huis was nog nog mooier dan het andere. Prachtige veranda's met schommelstoel en dito oma. Het landschap baadde in het ochtendlicht met prille herfsttinten. Gettysburg zag er heel aardig uit. Na enig zoeken vonden we een leuk koffietentje. In de achtertuin werd ik meteen uitgenodigd door een schattig vrouwtje om bij haar te komen zitten. Dat kon ik natuurlijk niet afslaan. Ze was uitermate nieuwsgierig. York ligt niet alleen in Engeland. Niet heel bijzonder, al was de overdekte Market Place niet te versmaden. Net voor sluitingstijd belandden we bij een Maleisische eetkraam. Een lieftallige vrouw vertelde ons van alles over het eten. We namen alles wat ze nog had. Lancaster is het begin van Amishgebied. Amish zijn van Duitse afkomst, die nog leven zoals in de achttiende eeuw. Morgen gaan we ze bekijken in hun natuurlijke habitat. In de volksmond heet dat aapjes kijken. In New York zijn we Amish markt tegengekomen, die alleen toegankelijk was voor Amish. Toch een beetje nazipraktijken. Terug van centrum ontmoetten wij een oude man, die ons uitnodigde voor een glas wijn. Dat vond ik zo aardig. Wij sloegen zijn aanbod beleefd af. En desondanks wees hij ons de weg naar het hotel. Wat een gastvrijheid!

• 09 Oktober 2015 - 11:04

Jeroen:

Mooie foto's wederom. Jammer van dat Amish Kampf in New York.