Water, heel veel water - Reisverslag uit La Salle, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Water, heel veel water - Reisverslag uit La Salle, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Water, heel veel water

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

11 Oktober 2015 | Verenigde Staten, La Salle

Dat was een lange dag. We begonnen uiteraard bij de Starbucks, die zit aan de overkant van ons hotel. En met de vereiste dosis cafeïne in het lijf arriveerden we om half 10 op de parkeerplaats van de Niagara Watervallen. Omdat het vanmiddag flink zou gaan waaien, leek het ons een goed idee om maar meteen de boot te nemen, voor het tochtje langs de watervallen. Dat idee had ook een buslading Chinezen. Die hebben we maar even voor laten gaan en zelf de volgende boot afgewacht. Vanwege oktober borstkanker maand, Pink Ribbon is hier nogal een ding, kregen we allemaal een roze poncho aan. Er stond toch wel een flinke bries, dus een enorm roze gewapper op de boot. En heel veel watervlagen. We werden drijfnat en foto's maken was lastig. Maar het was wel spectaculair. Nadat we weer aan land waren zijn we aan de wandel gegaan. We hebben de watervallen van alle kanten bekeken, heel Goat Island in de rondte gelopen en Three Sister Islands op geweest. Hoe verder je van de grote watervallen vandaan liep, hoe rustiger het werd. Heerlijk. Gelukkig vonden we ook nog een leuk restaurant voor de lunch. Buiten het toeristische gebied, dus geen fastfood, maar lekker eten. Want toeristisch is het. Naast hordes Chinezen ook opvallend veel Indiërs.
Na de lunch zijn we de brug overgelopen naar de Canadese kant. Lang in de rij gestaan voor de douane, maar gezellig gekletst met een Amerikaans stel. Toen we eenmaal in het douanekantoor belandden werd ons toegesnauwd dat we stil moesten zijn. Poepoe, die had kennelijk zijn dag niet.
Vanaf de Canadese kant had je een prachtig overzicht op beide watervallen. Ook daar zijn we naar het uiterste puntje gelopen. Erg druk en lastig om een mooi plekje te vinden voor een foto, tussen al die selfies makende mensen. Om de tijd te vullen tot het donker werd, en de verlichting werd aangezet, zijn we op zoek gegaan naar een biertje en, zowaar, meteen een brouwerij gevonden. Daar aan de praat geraakt met een jong Duits stel, op wereldreis. Erg leuk.
Maar wat een kermis daar. Het leek Las Vegas wel. Alleen maar fastfood ketens en een hoop herrie. Bij gebrek aan beter maar een hapje gegeten bij zoiets, maar niet van harte.
De 'lichtshow' was een beetje kitscherig, echt Amerikaans, maar toch wel heel leuk om gezien te hebben.
En nu lekker met de beentjes omhoog, bijkomen. Morgen zoeken we de rust weer op.

• 13 Oktober 2015 - 19:25

Marlies:

Pink staat jullie ook......