Adirondacks - Reisverslag uit Essex Junction, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Adirondacks - Reisverslag uit Essex Junction, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Adirondacks

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

14 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Essex Junction

Het kon natuurlijk niet uitblijven. Vanochtend stonden we op met regen. Al met al viel de regen uiteindelijk mee, maar het was wel koud. De Adirondacks bestaan uit heuvels en bergen met heel veel bos en meren. De wegen zijn goed tot uitstekend. Normaal gesproken beginnen we eerst met koffie, maar deze keer niet. Dat kon wachten tot ergens onderweg. Dat viel tegen. De gemiddelde Amerikaan houdt van slappe koffie, maar dat vinden wij niet te zuipen. Bij een benzinestation is vaak een store waar je ook koffie kunt krijgen. Maar dat was niet veel soeps. We namen koffie met chocolademelk. Het is een prachtig natuurgebied, waar we regelmatig werden gewaarschuwd voor beren. Niet gezien uiteraard, want we hadden geen tijd om een trail te lopen. Anders waren we er vast een paar tegen het lijf gelopen. Er schijnen ook elanden rond te lopen. En sneeuwscooters. Ook niet gezien. De Amishkoetsen zouden we kunnen tegenkomen, maar ook die hebben we niet kunnen aanrijden. Er loopt een spoorlijn door het gebied, waar in het hoogseizoen een trein rijdt. Die hebben we wel gezien. Een grote locomotief stond stil bij een station. En daarachter de wagons. Een prachtig exemplaar. Jeroen kent hem vast wel, de 8223. Het was weer een gedenkwaardige rit met mooie uitzichten. We zijn nu in een plaatsje net buiten Burlington. Morgen rijden we in één keer naar het Acadia National Park aan de kust van Maine.

• 15 Oktober 2015 - 12:10

Lianne:

Leuk om jullie zo te volgen. Prachtige foto's! Jammer van het weer... en de koffie

• 15 Oktober 2015 - 14:00

Jeroen:

En dan vergeten jullie nog die brug te vermelden. Hou het droog.