3 Staten - Reisverslag uit Bar Island, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu 3 Staten - Reisverslag uit Bar Island, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

3 Staten

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

15 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Bar Island

Vandaag de laatste lange rit. We moesten 3 staten doorkruizen. Te beginnen in Vermont, dan New Hampshire en tot slot door Maine. Vroeg gestart, nadat we eerst moesten krabben. Ramen bevroren. Gelukkig had ik mijn New Yorkpas bewaard en die bleek goed te functioneren als ruitenkrabber. Daarna even naar de bakker aan de overkant gelopen, om te kijken of ze daar goede koffie hadden. Nee dus, alleen van die slappe filterkoffie, bah! Dan maar op weg. Vlak voordat we snelweg op reden was daar opeens een Starbucks. Heerlijk!
Ik had de route goed voorbereid, met op verzoek van Jack, een kleine omweg door de White Mountains. Toen ik bij de eerste pauze nog eens goed op de kaart keek, bleek dat een stukje verder de Kancamages Highway lag; die werd aangeprezen in de reisgids. Tja, als je toch in de buurt bent......... En mooi was ie. Prachtige uitzichten op de heuvels/bergen met natuurlijk de bossen in uitzinnige herfstkleuren.
Vanaf het eind van deze weg was het nog een stukje verder dan we dachten naar de snelweg, maar we zij er uiteindelijk toch op terechtgekomen. Toen was het even doorjakkeren naar ons hotel aan de kust van Maine. Het was al bijna donker toen we arriveerden, maar gelukkig was het makkelijk te vinden, langs de kustweg. Morgen een dagje rustig aan, hopelijk kunnen we een mooie wandeling maken in het Acadia National Park, dat hier op het eiland ligt.

• 16 Oktober 2015 - 18:16

Emmy:

Wij hebben deze highway ook gereden en het is idd prachtig! Leuk dat jullie naar Acadiapark gaan. Wij hadden daar helaas geen tijd voor toen.. Veel plezier!