Cool as a moose and lazy as a lobster. - Reisverslag uit Bar Island, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Cool as a moose and lazy as a lobster. - Reisverslag uit Bar Island, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Cool as a moose and lazy as a lobster.

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

16 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Bar Island

Als er iemand is, die durft te beweren dat Acadia National Park niks aan is, is hij niet goed bij zijn hoofd. Het is prachtig, ook al ligt het in een uithoek van Maine. De enige noemenswaardige plaats heet Bar Harbor, een van de weinige mooie kleine plaatsen die wij hebben gezien hier. Het barstte van de fraaie winkeltjes en dito restaurants en café's. Ondanks de regen in de ochtend was het behoorlijk druk. Even later zagen wij waarom. Buiten de haven lagen twee enorme cruiseschepen, vol geladen met golden oldies! Het was een ware plaag. Ik had erop gehoopt, dat Ruben Nicolaï de oudjes zou aankondigen, waarop zij een onvervalst rocknummer zouden inzetten: sympathy for the devil! Helaas mocht dat niet zo zijn. Langs de kust maakte wij een wandeling, waar de rijken mooie stulpjes hadden laten bouwen. De regen hield op, wat wij hadden afgesproken met de weergoden. Na een korte lunch met overheerlijke clamchowder gingen wij op weg naar een meer. Daaromheen deden wij een wandeling, die licht leek, maar toch iets zwaarder was door de klimmetjes. Niettemin was het prachtig en vooral heel rustig. Halverwege kwamen we drie paardrijders tegen, die uiteraard op de foto wilden. De knollen waren al op leeftijd. De baasjes ook. Vanavond naar het restaurant voor een hopelijk voortreffelijke lobster.

• 17 Oktober 2015 - 10:03

Jeroen:

Volgens mij zijn jullie na deze reis toe aan een hutje op de hei. Ver weg van hinderlijke bejaarden. Hoewel, bejaardheid ligt ook bij jullie op de loer.

• 17 Oktober 2015 - 11:14

Marlies:

Prachtige foto's,en dan komt er nog meer moois......genieten,
    greetings to the moose and the lobster.