Boston, here we are - Reisverslag uit Humphreys Island, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Boston, here we are - Reisverslag uit Humphreys Island, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Boston, here we are

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

20 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Humphreys Island

Vanochtend op tijd op pad, want we hadden een afspraak. Mijn zus Maria is voor haar werk 2 weken in Salem, hier niet zo ver vandaan, en we hadden afgesproken om een dag samen door te brengen, als het zou lukken. En het lukte. We hebben haar om 10.00 uur opgehaald op het station in Boston en zijn eerst maar uitgebreid koffie gaan drinken. Niet bij Starbucks deze keer, maar ook goeie koffie. Daarna de stad ingelopen en bij het visitorscentre een plattegrondje gehaald. Maria had wat tips gekregen van haar gastgezin en Jack had zich goed ingelezen. Achter de VVV liggen de South Market en de Quincy Market, toen we daar langs liepen zagen we opeens een man op de grond liggen, half in de deuropening van een winkel. Hij zag er niet goed uit en ik wilde al gaan kijken of ik kon helpen, maar de mevrouw van de winkel zei dat ze 911 al gebeld had en dat ze hem niet mocht aanraken. We hoorden gelukkig al snel de ambulance aankomen. Hopelijk is het goed gekomen met hem.
We zijn eerst naar Boston Common gegaan, een park en daarnaast ligt de Public Garden, waar mooie beelden zouden staan. Onderweg kwamen we nog langs een begraafplaats waar allerlei historische figuren begraven zijn. Het zei ons niet zoveel, maar voor de geschiedenis van de VS zijn ze heel belangrijk geweest. De parken waren mooi, vooral de Public Garden.
Voor de lunch zijn we weer teruggelopen naar de Markets, want daar in de buurt kon je lekker eten. Eindelijk was het vandaag ook warm genoeg om dat buiten te doen. We hebben het er lekker van genomen, glaasje wijn er bij,.......want hoe vaak ben je nou met je zus in Boston.
In de middag hebben we het museum in het Old State House bezocht, waar we meer te weten kwamen over de geschiedenis van de stad en het ontstaan van de VS. Toen kwam het zonnetje door en zijn we naar de Wharfs gelopen, lekker een beetje langs het water geslenterd, bootjes gekeken, op een bankje gezeten. Mooi!
Via de Freedomtrail, een rode lijn, die langs alle historische plekken van de stad loopt, zijn we weer terug gelopen naar het centrum, voor een drankje en nog een hapje in de Quincy Market. Daarna hebben we Maria op de trein gezet en zijn wij naar ons hotel teruggereden.
Boston is een mooie stad en we hebben een erg leuke dag gehad.