Dali en weer op weg - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Dali en weer op weg - Reisverslag uit Fort Myers, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Dali en weer op weg

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

15 Februari 2017 | Verenigde Staten, Fort Myers

Gisteravond raakten we, na het eten, op het terras van het hotel, in gesprek met een Amerikaans stel van onze leeftijd. Wij hadden ons voorgenomen om niet over Trump te beginnen, maar zij deden dat wel. Ze waren, zacht gezegd, niet blij. Mevrouw had meegelopen in de Womans March en zich aangesloten bij de anti Trump beweging. Het was een interessant gesprek. Zij vroegen ons hoe het in Europa was, met de verschillende populisten en met het 'moslimprobleem'. Ze waren zeer geïnteresseerd. Dat zijn niet veel Amerikanen, maar deze hadden veel gereisd en gezien. Leuke mensen.
Vanochtend hebben we eerst een, uitstekende, kop koffie gedronken in het hotel. We werden begroet met 'Happy Valentinesday' dat is wel een dingetje hier. Daarna zijn we naar het Dalimuseum gegaan. Een prachtig gebouw en een mooie collectie. Gebaseerd op de privé verzameling van een rijk echtpaar. Zeer de moeite waard. Er was onlangs werk van Frieda Kahloo aangekocht en daaromheen was een tentoonstelling gemaakt. Ook heel boeiend.
In de middag zijn we op weg gegaan naar het zuiden. Fort Myers Beach is het volgende doel. Eerst een stukje snelweg, maar het leek ons leuker om 'binnendoor' te rijden. Dat bleek geen succes. Vreselijk druk en heel, heel veel stoplichten. Uiteindelijk toch maar weer de snelweg opgereden. Het hotel was snel gevonden. Omdat de hotels in deze omgeving erg duur zijn, hebben we genoegen moeten nemen met een nogal eenvoudig verblijf. Het ligt vrij afgelegen, maar gelukkig was er een supermarkt in de buurt, en een magnetron op de kamer, zodat we nog best lekker hebben gegeten. Morgen staat Sanibel Island op het programma.

• 15 Februari 2017 - 07:15

Jeroen :

Het is weer leuk jullie te volgen. Sanibel hebben ze grote schelpen op het strand. Veel plezier.