Sanibel - Reisverslag uit LaBelle, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Sanibel - Reisverslag uit LaBelle, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Sanibel

Door: Jack

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

16 Februari 2017 | Verenigde Staten, LaBelle

Het schelpeneiland ligt niet ver van ons hotel. Daar moet het bezaaid liggen met de meest prachtige schelpen. De weg ernaar toe is al een feest op zich. Tussen het vasteland en Sanibel ligt een prachtige brug in een omgekeerde c-vorm. Wat meteen opvalt is de vuurtoren, die we uiteraard van dichtbij willen bekijken. Het bleek een soort smalle Cubaanse sigaar te zijn, gestut door metalen buizen. Geen lichtend voorbeeld. Even laer zag Liesbeth veel mensen naar de zee staren. Een stuk of vier spelende dolfijnen. Niet eenvoudig te fotograferen. Op naar Romans Beach. Hoewel het strand bezaaid ligt met schelpen, zijn er geen bijzondere exemplaren. Er zitten wel grote tussen, maar die zijn allemaal gebroken. De mooiste zijn zeker voor onze neus weggekaapt. Er is een behoorlijk groot beschermd natuurgebied, een mangrovebos waar alligators, schildpadden, vissen en vogels leven. Die laatste twee hebben we volop gezien, maar de rest houdt zich schuil. Al met al een prachtig eiland.