boot- en bustocht - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu boot- en bustocht - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

boot- en bustocht

Door: Jack en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

17 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Paihia

Dat Nieuw-Zeeland een land van uitersten was, dat wisten we, maar dat het zo erg kon zijn....
Woensdag hebben we een boottocht gemaakt door de Bay of Islands. Het heeft de hele dag gegoten van de regen. We waren drijfnat, maar gelukkig niet zeeziek geweest. Het schommelde namelijk behoorlijk. En we hebben dolfijnen gezien! Niet te fotograferen, je bent altijd te laat, maar ik heb er een filmpje van gemaakt. Verder genoten van het prachtige uitzicht. 's Middags zijn we in het appartement gebleven en hebben ons opgewarmd in de jacuzzi. Donderdag hebben we een bustocht gemaakt naar het noordelijkste puntje van het land. Prachtig weer en bloedheet. Vroeg opstaan en laat weer thuis, maar elke minuut waard. 90 mile beach was prachtig. Met de bus eroverheen gescheurd! De hoge zandduinen waren mooi. Ik heb me gewaagd aan het sandboarden. Kicken!
Toen naar Cape Reigna, daar zagen we de Stille Oceaan samenkomen met de Abel Tasmanzee. Prachtig. We hebben er nog een boompje geplant in het kader van de herbebossing. We hebben de GPS coordinaten en kunnen de groei volgen. Na de lunch zijn we nog bij Kauri bomen wezen kijken. Aardig, maar ze waren nog niet zo oud en groot.
's Avonds hebben we voor de derde keer bij hetzelfde restaurant gegeten, Only Seafood. De naam zegt het al. En lekker dat het was!
Vandaag weer een warme dag en we zakken rustig af naar Auckland. Naar tante Jos. De kop is er af en van nu af aan gaan we steeds verder naar het zuiden.

• 17 Februari 2012 - 08:29

Jeroen:

Heerlijk jullie avonturen. Dat sandboarden lijkt me gaaf. Heb je foto's van je afdaling ?
    En dan nog een zoute haring toe, bij de visboer. Lijkt me wel wat

• 17 Februari 2012 - 09:11

Marlies:

Klinkt allemaal fantastisch, leuk om jullie reis te volgen.
    Even een update voor Liesbeth, huis is heerlijk schoon met dank aan S. en in de sportschool is het rustig.

Maar voor jullie natuurlijk veel reisplezier en blijf genieten!

• 17 Februari 2012 - 11:02

Esther:

Hoi mam en pap,

Wat leuk om te lezen zeg!!Klinkt allemaal heel erg bijzonder en mooi!!En sandboarden, haha kan het nog niet geloven, ben benieuwd naar de foto's! Hier gaat alles goed, mijn tentamens gehaald (7,5 en een 9) en gister een galblaas open geknipt, was ook erg leuk!! Genietse nog (maar volgens mij komt dat helemaal goed!

Liefs Es (en Juul)

• 17 Februari 2012 - 11:38

Ida:

Kon jullie niet vinden vandaar late reactie.Wat heerlijk dat jullie al zo veel gezien/ gedaan hebben. Erg leuk om te lezen en de fotoos te zien. Geniet van alle dagen in NZ. Hartelijke groeten P en I

• 19 Februari 2012 - 13:17

Laura:

Wat klinkt dat allemaal leuk en spannend, vooral het sandboarden.
    Fijn dat jullie het zo leuk hebben en nog veel plezier!

• 19 Februari 2012 - 18:34

Mariska Spikmans:

Hoi Liesbeth en Jack,

wat een geweldige verhalen en ontzettend mooie foto´s zeg!!! Ga lekker door met genieten en happy zijn!

Ik blijf jullie volgen, leuk!