nat en koud - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu nat en koud - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

nat en koud

Door: Jack en Liesbeth

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

24 Februari 2012 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vandaag om 6 uur opgestaan om de Crossing te lopen. De weersvoorspellingen waren positief, dus we hadden er vertrouwen in. Helaas de Nieuw-Zeelandse Erwin Krol had geen goeie dag. Het was koud, nat en winderig. Na een betrekkelijk gemakkelijk stuk moesten we echt klimmen. Eerst nog wat trappen, maar al snel was het met handen en voeten over de natte rotsen klauteren. Het beloofde uitzicht hebben we niet gezien. Mist! Naar beneden was ook geen pretje. Vooral het eerste stuk was glad, smal, met aan weerszijden een afgrond. Voor Jack, met zijn hoogtevrees, was het afzien. Die heeft flink lopen vloeken. Aan de andere kant van de berg was het zicht iets beter en hebben we toch nog wat kunnen zien, maar boven op waaide het snoeihard en regende het. KOUD! Om 2 uur waren we al weer beneden. De picknick op de top hebben we maar overgeslagen.
In de hut, net voor de grote afdaling, hebben we staand een boterham gegeten. De bus zou om 4 uur weer komen om ons op te halen. Dat zou dus 2 uur wachten zijn, met onze voeten soppend in de schoenen. Gelukkig was er een minibussen dat ons, en nog wat anderen mee kon nemen en af kon zetten.
Nu we weer bij onze Lodge zijn en een welverdiend biertje van Jimmy, de spullenbaas, achter de kiezen hebben, voelen we ons toch heel voldaan dat we het volbracht hebben. Het was bepaald geen wandelingetje in het park.

• 24 Februari 2012 - 08:39

Marlies:

Zo te lezen was het afzien maar jullie hebben de Tongariro Crossing gelopen!
    geweldig...
    groetjes uit Hoofddorp

• 24 Februari 2012 - 09:27

Ida:

Heel jammer dat het weer zo slecht was.Net Nederland. Onvoorspelbaar.Jullie hebben het toch gedaan. Hartstikke goed.Veel plezier de komende dagen :metzon.!

• 24 Februari 2012 - 17:07

Jeroen:

Goh, jullie hebben wel echt pech met het weer.
    Af en toe een vloekje moet kunnen. Wel ter biecht gaan daarna. Paar weesgegroetjes en je kan er weer tegen aan.

• 26 Februari 2012 - 09:42

Esther:

Ik kan papa's reactie van het dalen over de gladde, stijle rotsen al helemaal voor me zien. Stiekem moet ik lachen.