Thee-ologie - Reisverslag uit Chengdu, China van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Thee-ologie - Reisverslag uit Chengdu, China van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Thee-ologie

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

01 Juni 2014 | China, Chengdu

Gisteravond, toen we na het eten terugkwamen in ons hotel, kwamen we er achter dat dit een heel ander hotel was, dan op ons reisplan stond. Vreemd, maar omdat we moe waren zijn we lekker gaan slapen, met de airco aan, en hebben we het maar even gelaten voor wat het was. Vanochtend zijn we het toch maar even gaan vragen, omdat er vanmiddag een gids zou komen. We bleken een upgrade te hebben gekregen en zitten nu in een veel mooier hotel. Prima zo. Vanochtend zijn we eerst naar het Renminpark gelopen, om naar de Tai Chi te kijken. Dat bleek nog een goed uurtje verderop te zijn. Normaal geen probleem voor ons, maar in 30 graden en met een hoge luchtvochtigheid, viel dat nog niet mee. En vanwege de afspraak met de gids moesten we ook nog snel weer terug naar het hotel. Na een uurtje bijkomen in de koele kamer, stond Bloes voor de deur, althans, zo stelde hij zich voor. Na enig nadenken zijn we er maar van uit gegaan dat hij Bruce moest bedoelen.
Bloes/Bruce nam ons eerst mee naar de tempel om de hoek. Hij heeft een en ander uitgelegd over het boeddisme, wat we maar moeizaam konden verstaan, maar hij deed erg zijn best om Engels te praten. Daarna zijn we (gelukkig) met de bus, naar de theemarkt gegaan. Dat bleek geen markt, maar een hele wijk met theewinkeltjes te zijn. In een daarvan hebben we een proeverij gehad. Allerlei soorten Oolongthee hebben we geproefd. Steeds klaargemaakt volgens de regelen der kunst. Een heel gedoe, maar het was erg lekker. Bloes/Bruce deed weer erg zijn best om de uitleg van de thee-dame te vertalen, soms met behulp van de vertaal-app op zijn telefoon.
Uiteindelijk zijn we met bus en metro weer bij het Renminpark terechtgekomen, waar we afscheid hebben genomen van Bloes/Bruce.
Wij wilden graag naar de Starbucks, die we 's ochtends hadden gespot, voor eindelijk een echte koffie. Bijna daar, werden we aangesproken door een grote, nogal stevige, Hollander. Hij bleek uit de Langedijk te komen. Terwijl we stonden te praten, kwamen er 2 Chinese meisjes naar ons toe, die allebei met ons drieën op de foto wilden, ze bleken doof-stom te zijn, maar we begrepen elkaar prima. Ik heb ook maar een foto van hen tweeën gemaakt. De koffie en de muffins smaakten prima. Even geen Chinees.
En nu we weten hoe de metro werkt, waren we ook zo weer terug bij het hotel. Lekker in de koelte. Het is nu bijna 21.00 uur en het is buiten nog steeds 34 graden. Afzien hier.
Internet is nogal traag, foto's plaatsen lukt niet.

• 02 Juni 2014 - 03:53

Jeroen En Marlies :

Ik ben meer van de bierologie. Mooie verslagen. Leuk om te lezen. Heb bij onze verslagen inmiddels wat foto's toegevoegd.