Stress!!!! - Reisverslag uit Jin’anhuizhu, China van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Stress!!!! - Reisverslag uit Jin’anhuizhu, China van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Stress!!!!

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

03 Juni 2014 | China, Jin’anhuizhu

Vanochtend zijn we om 8 uur van het hotel opgehaald. We 'moesten' om 9 uur op het vliegveld zijn, voor de vlucht van 10.30. Zoals vaker in een grote stad, stond ook in Chendu het verkeer volledig vast. Met kleine stukjes en beetjes kwamen we vooruit. Jack had al een heel rampscenario in zijn hoofd: vlucht gemist, staan we daar op het vliegveld, niemand spreekt Engels. Maar gelukkig, net toen de hemelsluizen zich openden waren we er. Kwart over 9, dat viel mee.
Het volgende probleem deed zich voor bij het inchecken, ze hadden onze paspoortnummers verwisseld in het systeem. We moesten maar even naar de balie van China Eastern om het recht te zetten. Na een smekende blik en een glimlach is de juffrouw het zelf gaan doen. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig een half uur later pas, de adrenaline was voor niets aangemaakt. Het was trouwens een gloednieuwe kist. Het rook er zelfs nog nieuw.
Gelukkig stond op het vliegveld van Huanglong de chauffeur voor ons klaar en werden we in een half uurtje naar Songpan gebracht. Een voormalig garnizoensstadje in de bergen. We hebben een zeer eenvoudig hotel, maar alles ziet er heel schoon uit. Helaas wel weer erg harde matrassen.
Nadat we de welkomst-thee ophadden en het formuliertje voor de politie hadden ingevuld, zijn we eerst even wat gaan eten. Vlakbij het hotel zitten 2 restaurantjes met Western Food. Mijn maag en darmen zijn helemaal gelukkig. Verder is het vooral gedroogd yakvlees, dat hier buiten hangt.
In het dorp, dat best leuk is, maar klein, wilden we nog even geld halen. We hebben alle automaten geprobeerd (4 stuks), maar helaas, geen yuans. De toestand is nog niet nijpend, maar hopelijk kunnen we morgen, in het volgende stadje, wel geld halen.

• 03 Juni 2014 - 18:34

Anneke Koenders:

Dag lieve mensen
    Kan jullie melden dat jullie enorm populair zijn, het dagboek is al 13087 keer bekeken. Niet mis hè. Het is erg leuk om jullie te volgen met de reis en de daar bij horende zaken. Gelukkig hebben jullie het vooral leuk(op de darmen na) en is het wel een hele belevenis dat China.Niet iets dat snel uit je systeem zal zijn verdwenen. Hoop voor jullie op een vakantie die geen stress meer geeft, Tom en ik gaan vrijdag naar Schotland voor 2 weken en ik verheug me dus bij terugkomst op een stroom berichten die ik nog kan lezen.
    Heel veel mooie dagen met natuur en cultuur gewenst.