Het Terracotta Leger in Xi'an - Reisverslag uit Xincheng, China van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Het Terracotta Leger in Xi'an - Reisverslag uit Xincheng, China van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Het Terracotta Leger in Xi'an

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

07 Juni 2014 | China, Xincheng

We hebben even een dagje overgeslagen. In ons vorige hotel was internet erg traag en instabiel en bovendien valt er niet veel te melden over gister. We zouden om 2 uur worden opgehaald voor de rit naar het vliegveld. De ochtend hebben we besteed aan een stukje lopen door her dal, op een bankje zitten, een stukje lopen, enzovoort. Verder was er niets te doen. Alleen maar grote hotels langs de weg.
's Avonds zijn we aangekomen in ons hotel in Xi'an. In de kamer deed het licht het niet en bovendien was het een heel klein kamertje. We waren niet blij en we hadden trek. Aan de balie gemeld dat het licht stuk was, dat gingen ze regelen, en wij op zoek naar eten. Toen we terugkwamen baadde de kamer in het licht. Er bleek een ingewikkeld toetsenbord op het nachtkastje te staan, dat wij hadden gemist in het donker. De badkamer was oké, goeie douche. Snel internet, dus uiteindelijk valt het nog alles mee.
Vanochtend om 9 uur stond de chauffeur op de stoep, om ons naar het Beroemde Terracotta Leger te brengen. Daar hadden we ons erg op verheugd en we werden niet teleurgesteld. Indrukwekkend, in één woord!!!! We hebben in zo'n 3 uur tijd alles uitgebreid bekeken. Daarna bracht onze chauffeur ons weer terug naar het hotel. We zitten hier midden tussen de sjieke winkels; Rolex en Prada zijn onze buren, op stand dus.
Vanmiddag hebben we eerst het ontbijt en de lunch voor morgen geregeld. We gaan namelijk met de trein naar Beijing, worden vroeg opgehaald en zijn 6 uur onderweg. Dan heb je wel wat proviand nodig.
De rest van de middag hebben we een beetje rondgelopen. De Belltower bekeken, de Zuiderpoort en de muur ( nog niet De Muur). Best een mooie stad, dat Xi'an, maar wel een beetje druk. Na de rust van het nationale park, is het weer even wennen.

• 08 Juni 2014 - 05:21

Jeroen:

Nog niet zolang geleden moest je voor slapen op het werk naar een heropvoedingskamp. Die meneer neemt nogal wat risico