Rain forest Belum - Reisverslag uit Kampong Kuala Benderok, Maleisië van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Rain forest Belum - Reisverslag uit Kampong Kuala Benderok, Maleisië van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Rain forest Belum

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

02 Mei 2016 | Maleisië, Kampong Kuala Benderok

Vooral geen regen, maar wel veel woud. Een uniek gebied, afgesloten door een enorme dam (niet gezien), waardoor een soort merengebied is ontstaan midden in het regenwoud. Dat woud bestaat nu voor een deel uit eilandjes. Daar zouden wij enkele tracks lopen. Met de boot en een gids en een schipper voeren we naar de eerste wandeling. Aan boord ook een Duits stel, dat voortreffelijk Engels sprak. Dat merengebied is zo groot, dat het behoorlijk lang duurde, voordat we ons eerste doel bereikte. Ik zag het al meteen. Dit werd afzien en niet zo'n beetje ook. Het pad ging steil omhoog en werd steeds steiler. Ik liep achteraan, de gids fier voorop, keek niet op of om. Na nog geen tien minuten was ik compleet doorweekt. Ik hield het hier al voor gezien. De rest ging door en ik nam de tijd om bij te komen en om me heen te kijken. Ik hoopte op een python of een orang oetan. Het enige wat ik zag was een grote zwarte mier. Ik dacht een aap te horen, maar dat was vast de man met de hamer. Zo ging het de rest van de dag ook ongeveer. Gezien: lantaarnvlieg, hagedissen, vlinders, bijennesten aan de rotsen, libelles en een makaak, maar dat was in de tuin van het hotel. Liesbeth heeft ook de resten van een uitgebloeide rafflesia gezien. Zag er niet uit. De gids liet ons nog een filmpje zien van ravottende olifanten in het water. Wel van twee jaar geleden. Telt niet denk ik. Heel veel water gezien. En een dorpje met een stam van de Orang Asli.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jack en Liesbeth

Actief sinds 18 Dec. 2011
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 64375

Voorgaande reizen:

10 Februari 2017 - 21 Februari 2017

Naar de warmte van Florida

19 April 2016 - 17 Mei 2016

Maleisië 2016

29 September 2015 - 22 Oktober 2015

Verenigde Staten, Noord-Oost 2015

15 Mei 2014 - 13 Juni 2014

China 2014

07 Februari 2012 - 24 Maart 2012

J&L in Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: