Melaka - Reisverslag uit Kampung Dua, Indonesië van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Melaka - Reisverslag uit Kampung Dua, Indonesië van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Melaka

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

21 April 2016 | Indonesië, Kampung Dua

Melaka
Het was een lange vlucht naar Kuala Lumpur en weinig slaap. Na aankomst moesten we nog 2 uur met een taxi naar Melaka. Gelukkig had de chauffeur de airco lekker hoog staan, want het is hier tergend heet. Het hotel waar we logeren is mooi. Een prachtige entree, een mooie tuin, aardige mensen. Prima. De airco in onze kamer doet het gelukkig goed, het was even een geklungel om 'm aan de praat te krijgen, maar toen hij eenmaal liep, koelde het snel af naar een aanvaardbare temperatuur.
Vandaag, donderdag, hebben we een beetje door de stad gelopen. Heeeeel langzaam en elk bankje in de schaduw was voor ons. Er zijn heel wat flesjes water doorheen gegaan. Op zich is Melaka een leuk stadje. Veel Hollandse en Britse invloeden. Ons hotel is in de Heerenstraat. Er zijn kerken, tempels en moskeeën. Van alles wat. Het barst er van de restaurantjes, maar veel zijn gesloten. Het schijnt alleen in de weekends druk te zijn en dan is alles pas weer open. Geluncht hebben we in een Mall. Daar was het heerlijk koel. En toen weer langzaam terug naar het hotel om af te koelen en een beetje te lezen. Jetlag, warmte,.........we moeten nog een beetje op gang komen.

• 21 April 2016 - 15:40

Erwin Castricum:

Goed zo Jack! Veel plezier in de voormalige kolonie. Ik vertrek binnenkort naar Bretagne, daar zal het wat koeler zijn vermoed ik.....