Naar Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Naar Penang - Reisverslag uit George Town, Maleisië van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Naar Penang

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

26 April 2016 | Maleisië, George Town

Het was jammer om die heerlijke temperatuur en die prachtige natuur in de hooglanden te verlaten. Penang is een eiland, dat via een lange brug vanaf het vasteland is te bereiken. Het was nog geen 300 km. Op ons dooie akkertje hebben we er bijna een dag over gedaan. Veel gestopt om de zwerfhonden eten te geven. Althans dat wilde ik het liefst doen. Onderweg veel kraampjes tegengekomen, maar het aanbod was niet wat we zochten. Ik hoopte nog een koeltas op de kop te tikken. Hadden ze niet. Onbegrijpelijk! Wel veel manden en andere snuisterijen in de aanbieding. Er reed in de bergen een schoolbus. Schattige meisjes gezien, die aan het kletsen waren via hun mobiel. Het hotel in Georgetown is schitterend en deze keer met een zwembadje. Om op te frissen, na een hete dag. Aan het eind van de middag zochten we mijn zus op, die samen met mijn zwager al jaren de wereld afzeilt. Ik had ze al een hele poos niet gezien. Dit was daarom een uniek moment, veel herinneringen opgehaald. Morgen een fietstocht in Georgetown, de hoofdstad van Penang.