Van Langkawi naar Belum - Reisverslag uit Kampong Kuala Benderok, Maleisië van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Van Langkawi naar Belum - Reisverslag uit Kampong Kuala Benderok, Maleisië van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Van Langkawi naar Belum

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

02 Mei 2016 | Maleisië, Kampong Kuala Benderok

Over de afgelopen dagen hebben we niets te melden. We hebben geluierd en zijn lekker uitgerust. Dat was even nodig na de drukke begindagen en het wennen aan de warmte. Maar vandaag konden we weer aan de bak. Om 9 uur werden we opgehaald door een taxi, die ons naar de veerboot bracht. Na 3 uur varen, op een boot vol luidruchtige chinezen, kwamen we aan op Penang, waar onze auto op de parkeerplaats stond. Het was nog even een gedoe om Georgetown uit te komen. Onze GPS (we noemen 'm Roger) wilde ons met de pont naar het vaste land sturen, maar wij wilden over de brug. Na enig 'recalculating' vond hij dat goed. Na een klein stukje snelweg kwamen we terecht op een tweebaans weg, nogal druk, met, vooral in het begin, veel stoplichten. Dat hield gelukkig weer op en we konden lekker doorrijden. Eerst vooral palmplantages, maar later reden we door de heuvels. Erg mooi. Helaas geen mooie stopplekjes voor een fotomomentje. Iets na 5 uur, na 3 uur rijden, arriveerden we op de plaats van bestemming. Het Royal Belum Rainforest. We logeren in een prachtig resort. Alles afgestemd op de omgeving, veel hout en bamboe, en overal watertjes tussen de gebouwen door. Wel veel muggen. Heb er weer een paar mooie bulten bij. Dat wordt veel smeren morgen, als we de jungletoer gaan maken. En het lijkt hier wat minder heet. Het kan ook zijn dat we er aan wennen. Tijdens het eten, kwam de mevrouw van de Spa langs met een aanbieding. Die konden we natuurlijk niet afslaan, Hollanders als we zijn. Morgenmiddag, na de tocht, hebben we een afspraak en laten we ons even lekker verwennen. Internet is heel traag hier, foto's plaatsen we later wel.