Op pad - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu Op pad - Reisverslag uit Cocoa Beach, Verenigde Staten van Jack en Liesbeth Moor-Pannekeet - WaarBenJij.nu

Op pad

Blijf op de hoogte en volg Jack en Liesbeth

13 Februari 2017 | Verenigde Staten, Cocoa Beach

Vandaag zijn we vertrokken uit Orlando. De jetlag is zo goed als over en we kunnen beginnen aan de rondreis. Eerst naar het Kennedy Space Center. Dat is aan de oostkust, zo'n anderhalf uur rijden van Orlando. Tenminste, als je niet over de tolweg gaat. Het was even wennen, het rijden in onze Chevrolet Impala. Het is nogal een slagschip. Voor Nederlandse begrippen dan. Hier in Florida vallen we niet op. Het space center was leuk. Het was niet heel druk en we konden alles goed bekijken. Er stonden veel raketten opgesteld. Er waren ook wat shows en films, maar die hebben we overgeslagen. Het was veels te mooi weer om binnen te gaan zitten. Wel hebben we de bustour gedaan. We zijn langs de lanceerinstallatie gereden en het gebouw waar de raketten in elkaar worden gezet. Enorm groot allemaal. Indrukwekkend. Het einddoel van de tour was een hal waarin we een film te zien kregen over de Apollo 8; de eerste missie naar de maan, zonder landing dan. In de laatste hal was die 8 te zien. Gigantisch. Buiten konden we, in de verte, de lanceerinstallatie zien, die volgend weekend gebruikt gaat worden voor de lancering van een transportvlucht naar ISS. Daar mochten we niet in de buurt komen, omdat ze aan het testen waren. Op de terugweg heeft Jack 2 alligators gezien. En we hebben heel veel Bald Eagles zien vliegen. Tegen 3 uur vonden we het welletjes en zijn we naar onze volgende bestemming gereden. Omdat het motel nogal ver van restaurants af ligt, zijn we onderweg even langs de supermarkt gegaan en hebben wat lekkere dingen gekocht voor het avondeten. En biertjes, natuurlijk. Het motel ligt direct aan het strand en dat vraagt om een wandeling. Heerlijk met de blote voeten in het zand en eventjes in de zee. Er vliegen hier ook veel pelikanen rond. Leuk om te zien hoe ze de zee in duiken om iets te vangen. Daarna een biertje in de avondzon.